Σάββατο 8 Μαΐου 2010

Κατασκευή Συστήματος τελεφερίκ στο Πήλιο (Σταθμός Βόλου)








Η ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΜΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΟ 2008














 

















 Παρουσίαση




Περίληψη

Τεύχος μελέτης





     Οι αρχαίοι θεοί διάλεξαν αυτό τον τόπο στην ανατολική πλευρά της ενδοχώρας για την πραγματοποίηση γαμήλιων τελετών και πανηγυρικών εορτασμών. Από την πόλη του Βόλου, οι τουρίστες μπορούν να οδηγήσουν στα νοτιοανατολικά του όρους Πήλιο, όπου μικρά χωριά όπως οι Μηλιές, η Τσαγκαράδα και η Βυζίτσα ξεπροβάλλουν σαν να σκαρφαλώνουν επάνω στο βουνό. Τα πέτρινα καλντερίμια, οι διακοσμημένοι τοίχοι και τα στενά παράθυρα των σπιτιών αντανακλούν την τοπική παραδοσιακή αρχιτεκτονική. Οι βυζαντινέ ς εκκλησίες εκθέτουν μοναδικές τοιχογραφίες. Θελκτικές αμμώδης παραλίες απλώνονται πέρα από τον Παγασητικό Κόλπο στη βάση του βουνού το Αιγαίο Πέλαγος. Παράλληλα, το μεσογειακό κλίμα ευνοεί την επίσκεψη σε αυτόν τον υπέροχο τόπο καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου.
     Η εκκίνηση του τελεφερίκ και αντικείμενο μελέτης γίνετε από την περιοχή της Γορίτσας. Περιοχή που διευκολύνει και εξυπηρετεί τους σκοπούς μας. Έχει άμεση πρόσβαση στον περιφερικό, στο οικόπεδο δεν υπάρχουν κτίσματα οπότε η απαλλοτρίωση έχει μικρότερο κόστος και είναι πιο εύκολη ενώ επιτρέπει απρόσκοπτα την διαδρομή προς την Πορταριά Πηλίου λόγο έλλειψής κτισμάτων και ψιλών δένδρων. Ο σταθμός βόλου στην πραγματικότητα είναι ένα πάρκο, χώρος αναψυχής που εξυπηρετεί ταυτόχρονα πολλούς σκοπούς. Έχει προβλεφθεί άνετος χώρος στάθμευσης για Ι.Χ. αυτοκίνητα, λεωφορεία, φορτηγά, δίκυκλα,ταξί και στάση αστικού λεωφορείου. Οι κτιριακές δομές του πάρκου είναι εστιατόρια, καφέ-μπαρ, χώρος μηχανοστασίου, επιβίβασης και αποβίβασης κοινού καθώς και χώρος φορτοεκφόρτωσης εμπορευμάτων.
     Τα βαγόνια είναι δέκα ατόμων εμπνευσμένα από την Όρκα. Ο σχεδιασμός του επιτρέπει στον επιβάτη να σηκωθεί όρθιος και να απολαύσει πανοραμικά το περιβάλλον. Ο αεροδυναμικός σχεδιασμός προσφέρει σταθερά την κύλιση καθώς ο άνεμος μετατρέπετε σε κάθετο και όχι πλάγιο φορτίο. Αυτό επιτρέπει λιγότερη δομή για την σταθεροποίηση του οπότε είναι πιο ελαφρύ και πιο οικονομικό στην λειτουργία. Το πρωτοποριακό (φίλο) στέγαστρο εμποδίζει σε ένα μεγάλο κομμάτι του ηλίου να εισέλθει στο βαγόνι κρατώντας το πιο δροσερό. Τα φωτοβολταϊκά πάνελ συλλέγουν την ηλιακή ενέργεια ώστε στην συνεχεία, μηχανικά να χρησιμοποιηθεί σε δροσισμό η θέρμανση ανάλογα με της συνθήκες . Ο χώρος αποσκευών είναι τύπου επιβατικού αεροσκάφους ενώ μπορούν να αποθηκευτούν και κάτω από το κάθισμα με ασφάλεια. Χιονοπέδιλα τοποθετούνται σε ιδικά διαμορφούμενη θέση. Για την κατασκευή του διάφανου κελύφους θα χρησιμοποιηθεί η τεχνική θερμοπλαστικής μέσα σε καλούπι.
     Η γενικότερη συνθετική σκέψη βασίζετε στο γεγονός ότι το Πήλιο έχει μικρότερη σχέση με την θάλασσα, είναι μια αγροτική περιοχή. Με δυο λέξεις θα έλεγα «παραγωγικός τόπος». Το κομμάτι θάλασσα γίνετε εύκολα κατανοητό. Αυτό που ίσος χιάζετε εξήγηση είναι η εμμονή πολλές φορές με το σκουλήκι. Χωρίς τα σκουλήκια δεν μπορεί να υπάρξει βλάστηση, πρώτον γιατί τρέφονται με όλα τα νεκρά παράγωγα της χλωρίδας και της πανίδας και δεύτερον οργώνουν το έδαφος. Για τον λόγο αυτό έχουν τιμητική θέση στην σύνθεση.
     Οι σταθμοί επιβίβασης και αποβίβασης έχουν διπλή έμπνευση πρώτον από το πλοίο και μετά από το κοχύλι. Αυτό έχει να κάνει με την κίνηση του επισκέπτη. Από την μια είναι το ταξίδι που έχεις να κάνεις και από την άλλη η προστασία που σου παρέχει το μέσο. Στο τεχνικό κομμάτι έλαβα υπόψιν την βιοκλιματική. Το φαινόμενο του θερμοκηπίου είναι ευχάριστο με τα κρύα ρου χειμώνα αλλά πολύ δυσάρεστο το καλοκαίρι. Για να αντιμετωπιστεί αυτό οι δυο επιφάνειες απομακρύνονται η μια από την άλλη και δημιουργείτε ένας αίθριος χώρος. Το κέλυφος του καφέ όπως και του εστιατορίου είναι εμπνευσμένα από το σκουλήκι. Ημικυλινδρική μορφή που κινείτε ελεύθερα στον χώρο. Διάφανη ως προς τα σημεία θέασης, Πήλιο – πάρκο και αδιάφανη στης επιφάνειες που ο ήλιος έχει μεγαλύτερη ένταση. Οι αδιαπέραστες επιφάνειες είναι Φωτοβολταϊκά κύτταρα ώστε να μειωθεί περεταίρω το κόστος λειτουργίας. Ο μεταλλικός σκελετός που στηρίζει της κατασκευές είναι τριγωνικής διατομής καθότι όπως αποδείχθηκε στο Gotthard Road Tunnel στην Ελβετία μπορεί να διαχειριστεί μεγαλύτερα φορτία
     Μέσα σε αυτό το έντονα ανταγωνιστικό πεδίο, ο τομέας του Τουρισμού της Μαγνησίας βρίσκεται άνευ αντιπάλου στην περιοχή Είναι αυτονόητο λοιπόν ότι η συσχέτιση όλων των παραμέτρων της περιοχής καθιστούν ελπιδοφόρα και αξιοποιήσιμη κάθε προσπάθεια έργου που αναφέρεται σε αυτόν τον τομέα, όπως και το Τελεφερίκ, το οποίο είναι οικολογικό, ανεξάρτητο και μπορεί να υλοποιηθεί αυτόνομα.
     σεβασμό στο περιβάλλον, τους ανθρώπους, τη ζωή, το Πήλιο γίνεται πάλι ζωντανό, τόπος εξερεύνησης και επίσκεψης πρώτης επιλογής.





Κων/νος Αδαμος
t .  693 8674 885